Youtube Reklam


YouTube Reklam Nedir? YouTube reklam, Google Ads platformu üzerinden verilen ve YouTube’da video izleyen kullanıcılara gösterilen dijital reklam türüdür. Dünyada en çok kullanılan video platformu olan YouTube, milyonlarca kullanıcıya erişim imkânı sunduğu için işletmelerin ürünlerini, hizmetlerini veya markalarını tanıtmak amacıyla yoğun şekilde tercih ettiği bir reklam alanıdır. Bu reklamlar videonun başında, ortasında, sonunda ya da YouTube’un farklı alanlarında (arama sonuçları, önerilen videolar, banner alanları gibi) görüntülenebilir.

YouTube Reklam Nasıl Kullanılır? YouTube’da reklam vermek için Google Ads hesabı kullanılır. İlk adım olarak bir Google Ads hesabı açılır ve reklam kampanyası oluşturulur. Kampanya oluşturulurken hedef kitle, bütçe, reklam süresi ve reklam türü belirlenir. Reklamlar ister hazır bir video ile ister YouTube’a özel hazırlanan içeriklerle yayınlanabilir.

Reklam türleri arasında atlanabilir video reklamlar, atlanamayan video reklamlar, bumper reklamlar (6 saniyelik kısa reklamlar), YouTube arama reklamları ve banner reklamlar bulunur. İşletme hangi hedefe ulaşmak istiyorsa (marka bilinirliği artırma, web sitesine trafik çekme, ürün tanıtma, satış artırma gibi) o amaca uygun reklam modeli seçilir.

Sonrasında hedefleme ayarları yapılır. Reklamlar yaş, cinsiyet, ilgi alanı, konum veya belirli bir kanal/anahtar kelimeye göre gösterilebilir. Bu sayede reklam, sadece ilgilenme ihtimali yüksek kişilere ulaşır.

YouTube reklamları ölçülebilir olduğu için reklam verenler kampanyalarının performansını görebilir; kaç kişinin reklamı izlediğini, kaç kişinin tıkladığını veya hangi dönüşümlerin gerçekleştiğini takip ederek stratejilerini geliştirebilir.

Sadece video reklamınız izlendiğinde para ödersiniz

Video reklamlar özelliğinde, sadece izleyiciler reklamınızı izlemeyi seçtiğinde ödeme yaparsınız. Böylece, işletmenize ilgi duymayan izleyicilere reklam vererek para kaybetmemiş olursunuz.

İdeal müşterinize ulaşın

Doğru kişilerin kim olduklarına, nerede bulunduklarına ve nelerle ilgilendiklerine bağlı olarak bu kişilere yoğunlaşın. Örneğin, İstanbul’da yaşayan 18-34 yaş arası erkekler veya seyahat etmeyi seven kadınlar.

Reklamlarınızı çeşitli cihazlarda yayınlayın

Müşterileriniz hareket halindedir. Video reklamlarınız, müşterilerinize akıllı telefon, tablet veya bilgisayar aracılığıyla ulaşabilir. YouTube’daki tüm görüntülemelerin %25’i mobil cihazlarda gerçekleşmektedir.